Hallo allemaal,
Even voorstellen, ik kom hier veel bekende namen tegen van andere fora dus als je dit bekend voorkomt kan dat kloppen...
Ik ben Tom, woonachtig bij Utrecht en sinds eind vorig jaar eigenaar van een Golf II 1.3 NZ 4-bak uit 1991 met bij aankoop 171.000 km op de teller. Er zitten geen opties op behalve een Halfords-lichtzoemer.
Een vorige eigenaar heeft 'm onderhanden genomen met een GTI-grill, G60-bumpers, een GTI-achterspoilertje, wielkastverbreders, zwarte achterlichten en 'fraaie' 13" Mangels-wieltjes waar zoveel lood op moest dat-ie een klasse zwaarder in de wegenbelasting werd. Ook is de auto vrijwel helemaal overgespoten in het originele Tornadorood met blanke lak erover (mooi, poetsen is niet mijn favoriete bezigheid).
De zwarte achterlichten moesten het veld ruimen voor originele exemplaren op de dag van aankoop, de wielen zijn inmiddels vervangen door een setje 15" BBS MSE (met helaas wat stoeprandschade, wordt ooit nog eens opgeknapt). Inmiddels zijn de originele achterlichten weer vervangen door GTI-exemplaren. De achterruitverwarming heeft nog maar twee werkende draden maar een goede vervanger is gevonden en als ik volgende week een uurtje tijd heb zal ik 'm er even inhangen. Verder heb ik een setje matten aangeschaft, de CL-embleempjes op de voorschermen vervangen door Wolfsburg-logo's, wat beschadigingen bijgewerkt, de slotvanger van het rechter portier gesteld, de remblokken en thermostaat vervangen.
Plannen? Nou, ik zou wel van die zwarte folie op de B-stijlen willen hebben, een golfbal-pookknop lijkt me wel wat, een toerenteller is ook niet weg en misschien ooit een 5-bak maar eigenlijk heb ik niet zoveel tijd om te sleutelen (heb nog andere projecten). De Golf was eigenlijk bedoeld als betrouwbaar en goedkoop dagelijks vervoer zodat ik kon sparen... het brandstofverbruik valt tot nog toe best een beetje tegen, de 1.3 moet er blijkbaar best aan trekken en de 4-bak laat 'm best wat toeren maken.
Mijn eerste eigen auto was overigens een beige Jetta I uit 1980 (heb nog steeds een zwak voor de Jetta I) en ik heb ook nog kort een bordeaux metallic Golf I uit '83 gehad. Een Golf I GTI lijkt me erg leuk om nog eens in de garage te hebben. Een garage lijkt me trouwens ook leuk.
Foto's van de auto zoals-ie er bijstaat op dit moment:
![](http://img260.imageshack.us/img260/1673/dsc05872b8yc.jpg)