View Single Post
Old 16-01-2007, 23:05
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Vrijdag op de terugweg deed in ene keer mijn knippertje linksvoor het niet meer. Die dus maar even goed gesoldeerd. Mijn neef vond een kroonsteentje blijkbaar makkelijker als even netjes solderen met krimpkous erom.

Zaterdag onderdelen wezen halen

Electrische ramen:

Ook een pookzak + GTI pookknop, helaas ontbreekt het plaatje. De elektrische ramen zijn origineel en werkend. De knoppen passen in het dashboard en komen daar waarschijnlijk ook en niet in de middenconsule. Helaas zit er geen originele kabelboom bij.

En een kachelweerstand die wel in alle 3 de standen werkt:

Helaas piept de blower wel een beetje, lagertjes zijn dat dus.

Ook heb ik een GTI achterruit met spoiler meegenomen. De sticker gaat er natuurlijk vanaf. Deze ruit moet in de nieuwe achterklep komen.

En afgelopen zondag nog weer even naar Daan geweest, hij was een randje vergeten. Die is gelast en ook de huidige achterklep nog even opnieuw doorgelast en het gat van de wisser dicht.

Ik kwam daar aan en zag dat Daan druk aan het sleutelen was. Hij had zijn auto geruild tegen en Porsche 924 van 1977. Vrijdag opgehaald onderin Nederland. Weer terug naar Arnhem, spullen ingeladen en bij Zwolle ging het mis. Toen moest tie nog tot voorbij Meppel (kort bij Steenwijk)

Dus stug doorgereden. Blokje was toch echt niet meer levensvatbaar. Daar heb ik dus maar meegeholpen om die eruit te halen.

Zijn vader deed het werk en Daan stond erbij te kijken

Nee, gekkigheid. Zijn vader hielp wel.

Sorry voor de slechte foto's maar ik was wat vergeten toen ik vertrok zondag: Camera en de spuitbussen verf

Maargoed verder, randje afslijpen en met karton een malletje maken.

Plaatje op maat knippen en lassen maar.

Toen dat gebeurd was, was de achterklep aan de buurt.

Gaatje van de sproeier, plaatje erachter en lassen maar. Bij het ruitenwissergat iets inknippen zodat het plaatje diep genoeg ligt en lassen maar.

Tot slot alles netjes schoongemaakt met de borstel en vervolgens alles vlak gemaakt met de lamellenschijf op de slijptol.

Moest even tanken, dus even fototje geschoten. Vond het wel mooi. Alleen jammer dat ik enkel mijn tel bij me had.

Zo staat de auto nu in Arnhem, met de grondverf erop

Dit is de nieuwe achterklep, ook met Passat Variant 3BG kentekenverlichting. Deze klep heeft echter een omgezet randje aan de buitenkant waardoor hij net ietsje strakker is. Zit nog wel even wat plamuurwerk aan. De sponning moet ook even goed roestvrij. De bedoeling is ook dat de sticker langs de ruit er ook weer opkomt, zoals een originele GTI betaamt!

Reply With Quote