Nou,
Vandaag na het werk een Motometer tellerhuis van een 16v opgehaald bij NAS (waarvoor dank) voor 40 eurootjes, naar huis gereden en begonnen aan het werkje.
Het watertemperatuurklokje eruit halen ging easy, omgewisseld met het van de rallye ( dit moet ik persé van dit type hebben, omdat het lampje hiervan IN de schaalverdeling zit ipv tussen de andere controle lampjes.
Daarna moest de tellernaald van de toerenteller van de 16v eraf, die moest ik ook hebben, en ook het benzinemeterklokje onder de schaalverdelingsplaat. Dat met dat gebaksvorkje ging redelijk, alhoewel ik ERG voorzichtig was en het was erg moeilijk, aangezien ik een vrij lompe kracht ben, durfde ik dit niet goed aan. toch gedaan, en met resultaat. Hierdoor vreesde ik al voor mijn eigen toerenteller.
Daarna was mijn eigen tellerhuis aan de beurt. De klokjes van watertemperatuur en benzinemeter overgezet, dat ging goed. Maar met het eraf proberen te halen van de toerentellernaald hoorde ik een klikje, en dat vond ik niet zo mooi....
De voet van de naald van de kilometerteller is ook een beetje verbogen, dus nu zit de punt van de naald veel dichter bij de schaalverdeling. Daar ben ik ook niet zo blij mee!
Het ergste komt nog, na test-inbouw blijkt de toerenteller niet meer te werken!!!!!
Normaliter als je de naald beweegt, dan veert hij weer terug naar de 0-stand. Dat doet hij nu dus niet meer.
Hoe moet ik dit oplossen, of ben ik gedoemd een nieuwe toerenteller te kopen?
Graag uw hulp en medewerking, voor dit soort dingen ben ik gewoon een te lompe kracht....