View Single Post
Old 05-01-2007, 20:43
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Zo, de auto is al weer een tijdje terug van de lasser. Zaterdagavond voor oud en nieuw had ik hem weer opgehaald bij Daan. Hij heeft mooi werk geleverd

Zondag en de rest van de week ben ik dus bezig geweest om alles mooi strak te zetten. Om me vervolgens met spuitbussen uit te leven. Wat soms wel redelijk lukte en soms helemaal niet zo mooi, helaas!

Naast zaken strakzetten heb ik ook de slotloze klink aan de bijrijders kant eindelijk goed werkend. Deze klemde door het antidiefstalplaatje. Deze heb ik nu mooi aangepast zodat hij nog wel functioneel is maar de klink ook gewoon werkt!

Tijdje terug had ik ook eindelijk mijn tweede mistlicht weer geplaatst. Deze was stuk gegaan met het monteren. Daarna deden de mistlampen het helemaal niet meer. Gister nog weer eens gekeken. Gaf een zachte schop tegen de bumper en ze deden het alle 3 weer

Wat was er allemaal gelast:
- Dopje van antenne in het voorscherm. Die zat me te irriteren. Ik heb tenslotte een 16V met netjes de antenne op het dak!
- Wielkasrandjes achteraan gedeeltelijk opnieuw ingelast
- Gat onder de zijruit opnieuw
- Hoeken bij de achterbumper behandeld. Geen foto's van op dit moment en ik weet zelf ook niet hoe het eruit ziet
- Tweede achterklep opnieuw halfdicht volgens eigen idee. Huidige achtklep word ook goed doorgelast en komt dan in de verkoop.

Foto's, daar gaat het allemaal om!

Antenne dopje:

Zo kreeg ik het aangeleverd, kaalschuren, plamuren, strakschuren en me uitleven met spuitplamuur, grondverf,

een bus LA5Y (Helios Blauw) en tot slot blanke lak

Tijdens het drogen met de wielkasrandjes bezig geweest, 1 kant tegelijk. De garage is net niet zo groot dat ik overal tegelijkertijd bij kon

Zo zagen de randjes eruit, nadat ze gelast waren door Daan. Mooi origineel dus! Helaas had hij een randje vergeten. Die word binnenkort nog een keer gelast. Als ik de achterklep ophaal. Die is namelijk op moment van schrijven niet af (denk ik).

Verder met het gat onder het zijruitje, zo was het ooit:

Netjes opnieuw ingelast. Er was nog wel een beetje plamuur nodig, vanwege het slijpwerk en het randje waar het rubber over valt.

Met behulp van een schuurapparaat en de hoekigheid van de Golf heb ik dat heel mooi gekregen en kun je nu niet meer zien dat er plamuur zit:

En toen de kleur erop, dit ging helaas niet helemaal lekker. Er zit veel stof in de lak. Maargoed het valt op een afstand niet echt op. Het kleine kleurverschil natuurlijk wel. Maar dat houd je toch. Ooit en dan ook echt ooit word hij helemaal overgespoten!

Paar overzichtsfototjes:

Ietsje kleurverschil dus. Wat ik redelijk op gevangen heb door de spuitbuslak goed uit te waaieren, naar het front toe.

Hier het vlak onder de zijruit aan de andere kant, wat even glad is als een vers stuk schuurpapier

Ja, de achterste wiellijsten moeten er binnenkort weer op. Maar ik hoop binnenkort eindelijk een dunne lijstenset in bezit te hebben

En nog een klein bedankje naar mijn stageplek die er voor gezorgd heeft dat het allemaal goed te doen was in de ongeisoleerde en onverwarmde garage. Dat ik niet direct blauw handen had (waar helaas niet veel voor nodig is):

Van deze had ik er 2 gekregen. Erg fijn met deze dagen!

Wat zeggen jullie, zal ik wel of niet een GTI spoiler (niet in kleur, gewoon zwart) plaatsen, zit er niet meer bij. Achterruit is in Den Haag ooit eens ingegooid Voordat ik de auto had.
Reply With Quote