Ik heb inmiddels aardig wat gedaan aan de Jetta. Mijn project topic stond al op de 6e pagina.
Ik heb de motor en bak klaar staan om ingebouwd te worden.
Ik had een klein plekje op het achterscherm gevonden die ik eigenlijk nog wou lassen en daarna zou ik hem achter af kunnen bouwen. Maar toen ik was begonnen met slijpen ben ik maar door gegaan.
Nu heb ik inplaats van de omgevouwen rand in de achterscherm een 8mm as erin gelast waar ik de buitenhuid en binnen beplating mooi op aan heb laten sluiten.
Een gat dankzij de kunststof steenslagkap.
Direct nog ff wat andere plekjes aangepakt.
Eerst de as de bolling van het scherm gegeven. Vast gepikt op het buitenscherm.
De 8mm as op z'n plek. Nu nog iets verder vast zetten en alle naden vertinnen.
FF een beetje afleiding tussendoor. Gekeken hoe de 15" cookiecutters staan.
Binnen zijde voorkant gelast, vertint en in de zink gezet.
De achterzijde ook netjes en in de zink.
In de tussentijd ook weer de onderdelen die nog bij de poedercoater lagen terug gekregen.
Mijn 13" winterwielen klaar gemaakt en nieuwe Vredestein Snowtrac banden erom gelegd.
Nu ben ik bezig met de rechter achterscherm. Ik schrok toen ik de tank en vulhals had verwijderd.
Bovenin boven de vulhals zat een behoorlijk gat. Deze heb ik inmiddels dicht gelast en ook het plaatwerk rond de vul opening netjes gemaakt.
Volgende stap is het aflassen van de schermrand zoals ik het gedaan heb aan de linkerzijde.
Dan kan de tank, vulhals, achteras, ophanging terug gebouwd worden en kan ik aan de voorzijde beginnen.
De eerdere foto's aan het begin van de topic zal ik proberen te repareren. (crash oude site en foto's allemaal weg)