View Single Post
  #2  
Old 22-12-2006, 23:02
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Wij hebben dit al eens gedaan met een caddy mk1 van m'n zwager ,die is toen van een 16D naar een 16 TD gegaan ( sb motorcode)
In principe zijn de blokken van buiten gelijk ,dus je moet alle motorsteunen en baksteunen overzetten ,alleen bij een 5 bak zul je ook de schakelstangen moeten vervangen voor die van een 5 bak.
En de uitlaat zal ook dikker moeten ,en je zal zelf een downpipe moeten maken ,die hebben we toen voor de caddy zelf gemaakt.( je kan die van de td motor wel gebruiken ,alleen moet je dan zelf het deel maken dat onder de auto haaks weer naar achter gaat .
Verder is de bekabeling gelijk ,of je moet een motor hebben van na '88 ,dan zijn de stekkers anders ,maar de aansluitingen bijven dan gelijk.
Is in principe een makkelijke ombouw ,o ,ja vergeet niet om ook de distibutiekap te vervangen door die van de 16D .
Officieel moet de brandstofpomp afstelling ook weer worden afgesteld ,want de pomp steun moet er ook af ,i.v.m de motorsteun .
Maar als je de stand van de pomp goed merkt op de pompsteun moet dat geen probleem zijn,gewoon na de montage van de motorsteun de pomp weer op het oude punt weer vastzetten.
Er word ook wel veel geadviseerd om de radiateur te vervangen door een grotere ,maar ik heb zelf bij m'n Jetta GTD (mk2) deze vervangen door een kleinere (i.v.m de intercooler) en heb helemaal geen koelproblemen !

Ik hoop jullie hiermee wat te hebben geholpen!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote