View Single Post
Old 22-12-2006, 20:33
wimke wimke is offline
Forum Newbee

Default ontstekingsproblemen Golf II

Hallo,

Ik ben eigenaar van een golf II van het jaar 89 met motortype 2G. Vorige week kreeg ik ineens problemen met men wagen. Met name de motor viel ineens stil terwijl ik op de autosnelweg reed. Aangezien ik op lpg aan het rijden was en hij nadien ook op benzine niet meer te starten was sluit ik problemen met de brandstoftoevoer uit. Eens mijn auto naar huis getakeld was kon deze ineens wel opnieuw starten, maar voor korte duur, aangezien hij na enkele minuten opeens weer uitviel. De hoogspanningskabels en verdeler zijn slechts 2 maand oud, dus lijkt het me onwaarschijnlijk dat daar het probleem ligt. De transistor (achteraan links de motorkap) heb ik eergisteren vervangen, maar hiermee is het probleem niet weggewerkt. In mijn werkplaatshandboek vind ik de waarden niet om de primaire van de bobijn uit te meten. Kan iemand mij hiermee helpen? En vooral, weet iemand uit ervaring waaraan dit probleem zou kunnen liggen. (een zwak onderdeel bij alle gelijkaardige modellen of gelijkaardige problemen in het verleden)
Met vriendelijke groeten
Wim
Reply With Quote