View Single Post
Old 20-12-2006, 18:05
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
Even om hierop in te gaan. Ik had eerst ook het probleem dat hij slecht starte dit is inmiddels verholpen, vraag me niet hoe (heb alleen nieuwe dynamo erin gezet) maar hij start weer goed.
Maar nu zit ik constant met het probleem dat hij 1200 rpm stationair blijft draaien of soms zelfs hoger Ik vermoed dat de stappenmotor 'hemelen' is . Of kan het nog ergens anders aan liggen, voordat ik me een nieuwe/2e hands stappenmotor aanschaf.
Of hoe kan ik dit het beste testen?
Voor de duidelijkheid: het gaat ook om een 16V PL blok.

Al vast bedankt

Bij een PL blok kun je het stationaire toerental wel afstellen, maar zonder de juiste apparatuur is dat eigenlijk niet goed te doen..

Je kunt wel een en ander checken: de klep moet bij ingeschakeld contact trillen / zoemen..Je kunt de spanning meten op de stekker: tussen het middelste contact en massa moet je de accuspanning meten, tussen de middelste en de buitenste contacten moet je een spanning meten die 1 รก 2 volt lager moet zijn dan de accuspanning.

Verder kun je de klep zelf door meten, die moet een geringe weerstand hebben, gemeten tussen de middelste en buitenste contacten
Reply With Quote