20-12-2006, 01:48
|
|
VW Fanatic
|
|
|
|
Tikken in de bak bij achteruit rijden?
Ik heb even een vraagje. Ik heb nu de nieuwe daily in gebruik ('88 1.8 GTI 16v, KR blok, 020 bak) maar nu zit er een vreemde tik in.
Bij vooruit rijden is er nix aan de hand (ongeacht welke snelheid) maar rij ik achteruit dan komt er een tikkend geluid uit de bak, tenminste daar lijkt het wel op, je hoort het links voor en hoe sneller achteruit hoe vlotter de tikken achter elkaar te horen zijn.
In eerste instantie dacht ik namelijk dat er iets in het wiel aanliep maar trap ik de koppeling in dan is het geluid weer weg, idem als ik hem op bokken zet en het wiel handmatig achteruit draai.
Er zit ook geen steentje in het profiel v/d band o.i.d.
Iemand een idee waar ik dat moet zoeken? O ja, ik zag dat hij "ergens" (kan het nog niet exact lokaliseren) bij de bak ook versnellingsbak olie lekt. Niet ernstig maar na een nachtje staan liggen er toch wat druppels onder. Heeft er misschien mee te maken? Hij staat bij lange na niet droog (gecheckt via de tellerkabel opening).
Ik dacht eerst dat het motorolie was maar zag dat het plekje op straat wit optrok toen er regen op kwam en dan zit je toch bij bak olie of remolie maar omdat er dus af en toe druppels aan de bak hangen verwacht ik dat het daarvan is.
Dat lek vind ik wel en daar maak ik me ook niet echt bezorgt over omdat het maar zo gering is maar dat tikken klinkt echt niet goed.
Alvast bedankt voor tips/hints.
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
|