View Single Post
  #1  
Old 13-12-2006, 22:52
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default OBD en inlaatspruitstuk 2.9 VR6

Zou een van de dames en / of heren Corrado VR6 rijders me het verschil tussen OBD1 en 2 kunnen uitleggen?En dan het liefst in Barbapapa-taal.

Verder had ik graag geweten wat het verschil is tussen het ene en andere 2.9 VR6 spruitstuk. Er bestaat er eentje dat, gezien van voor de auto, aan de rechterbovenhoek een schuine kant heeft, die van de rechter zijkant naar het gasklephuis loopt. En de andere variant heeft een ronde hoek, waar een (olie)vuldop in past.

Alle info is welkom, als het maar een beetje simpel wordt uitgelegd voor een leek op VR6 gebied.

Thanks!


EDIT:
Op dit plaatje zie je het spruitstuk met de ronde hoek, en met de rode lijnen heb ik de vorm van het andere spruitstuk aangegeven.
Is dit wat er met OBD 1 en 2 wordt bedoeld? En heeft dit nog invloed op het vermogen van de motor of de luchtstroom in het spruitstuk?
De onderkant is voor zover ik weet namelijk gelijk...


__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote