Eindelijk weer een update!
En nog een lang verhaal ook...!
Zoals je misschien op andere fora had gelezen (bijv hier:
mijn motorprobs-topic ), was ie oververhit geraakt en zowel ik als de Caddy dus goed over de zeik..
De koppakking was doorgebrand, dus vervolgens de kop naar het revisiebedrijf (BMR) gebracht en hem daar af laten persen. De injectoren laten testen en wat spullen besteld.
Intussen is het volgende vervangen:
- radiateur
- koppakking
- allerlei andere pakkingen (klepdeksel, waterhuis, etc.)
- thermostaat
- tempsensor in radiateur
- distributieriem
- spanrol
- nieuwe kopbouten
- en vast nog meer wat ik vergeten ben...
Hij lekt nu nog koelvloeistof (in wisselende mate, soms 200km geen druppel, soms na 40km een halve liter) dus ik hou het peil nu nog goed in de gaten.
Van de week even de neie waterpomp (incl nieuw huis) erop zetten en dan zijn we van het hele gezeik af!
Bij het vervangen van de distr. riem viel me ineens het stickertje op met de km-stand wanneer deze voor het laatst was vervangen..
739.060km
En de 7 was geen 1, maar echt een 7 (met horizontaal streepje erdoor)..
Ik heb de Caddy dus inmiddels op de
762.000km gezet :!: :shock:
Op zich wel stoer dacht ik zo haha
Wat foto's...
de kop d'raf
Lekker warme halogeenstraler 8) in... waar een extra setje C-Kadett velgen al niet goed voor zijn
Skitzo/Cavin op zijn best
Straatbeeld:
Maar daarna hadden zich nog meer werkzaamheden aangekondigd:
- motorrubber middenvoor was helemaal op/gescheurd. Dus een nieuwe besteld bij de dealer.. (nadat ze eerst de verkeerde hadden besteld :? )
- ik reed bij de hogeschool de uitlaat los op een klein fuckdrempeltje
- die Koni's moesten er zo langzamerhand toch echt onder, want de montage was uitgesteld door de motorproblemen
- met dit rampweer wilde ik echt niet langer op deze zomerbanden rijden. Voorzijde was al niet meer zo denderend, dus snel de wintervelgjes afgemaakt (en die snelheid is enigzins in het resultaat te zien, maar worst: het zijn wintervelgen dus daar lig ik niet wakker van)
De eerste velg zit erop!
Het waren roestige dempers met gele Koni-patronen (van Jurgen Santana, danku
). Ik heb ze dus mooi Hammerite-roestbruin geschilderd. Beter dan zwart en echt verroest he
Beginnen met uitlijnen:
En het eindresultaat!
Een beetje hobbelige weg en de uitlaat schraapt vanalles, dus ik denk dat er achter weer een lange bladveer terug onder gaat, in ruil voor een iets kortere. Dan ligt ie ook wat mooier horizontaal (hangt nog iets teveel achterover)..
En nu maar touren! 8)
grtz Boaz