View Single Post
  #19  
Old 01-12-2006, 22:19
vwgoco vwgoco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 28
Default

Quote:
Originally Posted by keverpech
Maar de motor ligt toch dieper in de motorruimte?
Waar is tie opgehoogd dan? Draagarmen? Veren?
Of zit de koets hoger op de wielophanging?



Wist ik ook wel


De country is een normale golf, maar dan met een extra buizen frame eronder welke gemaakt is door Steyr-Daimeler-Puch in Oostenrijk.

Door dit buizen frame staat de auto hoger op zijn pootjes (oeps, beentjes,....'t is immers een edel-auto!)
tevens is de motor ophanging deels gemonteerd op dit buizenframe om een 'low center of gravity' te behouden wat weer goed is voor het 'offroaden'.

een standaard golf heeft (correct me if I'm wrong) 14 cm bodemspeling en de country 23cm.

ook zijn er hogere schokdempers gemonteerd om meer grip te houden tijdens het terrein rijden (grotere veerweg uitslag), zo kan er dus een max/min verhouding tussen voor en achteras van 45cm berijkt worden.

Door het extra buizenframe is de auto enorm stijf en worden alle vitale onderdelen beschermd tegen stenen etc.

Ook heeft men berijkt door het verhogen van de auto, dat de stijg/daal hoek van de auto in het terrein ongeveer 38% voor en 42% achter is. (al is het motor vermogen voor zo'n hellingshoek veel te laag!).

bijgaand een artikeltje over de Country, waarin alles misschien wat duidelijker is. (als je Frans kent tenminste)






grts,
Patrick
__________________
VW Golf Country 1P 72kw Syncro
Reply With Quote