View Single Post
Old 01-12-2006, 08:20
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore

Default Golf 1 cabrio (eindelijk weer een update!)

Hoi volksforummers,

Ik zwerf hier al een tijdje, maar het leek me nu toch tijd om me ff voor te stellen.

Ik ben Martijn, 26 jaar en ik woon samen met m'n vriendin in een rijtjeskasteel in Emmen. Ik ben al van jongs af aan gek van autos en aangezien m'n ouders al een tijd auto's reden uit de vag groep is die keuze snel gemaakt. Ik ben op mijn 16e begonnen met werken bij een benzine pomp die bij een vw dealer hoorde. Zodoende best wat kennis opgedaan over vw's en techniek omdat ik op een gegeven moment ook vakantiewerk kreeg bij de werkplaats. Toen ik 18 was, was ik op een gegeven moment een auto nodig om naar school te kunnen en kreeg ik een Golf mk2 1.8 GL van 1989 in een speciale kleur chèrise (wel orgineel!) na daar een jaar of 5 vrolijk in rond te hebben gestuurd werden de kosten van een reparatie te hoog m.b.t. tot de waarde van de auto en heb ik hem voor een paar centen bij de dealer achter gelaten en gekozen voor een polo 6n. Het betreft een 1.4 60 pk milestone in de kleur satijn zilver metallic. Dit bakkie had reeds 32000 km (nu 72000) op de klok en is van 1999.

Aangezien mijn vriendin meer en meer de auto nodig was voor haar werk en ik te lui ben om te fietsen lekker rustig opzoek gegaan naar een 2e auto, uiteraard een vw. Bij voorkeur een mk1 of een cabrio. Naar een tijdje zoeken via het vwforum een cabrio gevonden en direct afgedealt en meegenomen. Het gaat om een 1.8, 95pk Jh motor, met MFA en stuurbekrachtiging. Toen ik hem kreeg stond er net 160000km op. De kleur is orgineel dark green metallic wat je niet veel ziet op een cabrio. De auto is van 1988 en is in 1994 ingevoerd in NL. En ik heb hem in juni van dit jaar gekregen dus nog ff lekker van genoten deze mooie zomer!

Zomerlook op 15" standaard lichtmetaal:

Winterlook op 14" staal met vredestein winterbandjes:

Eigenwijs bakkie hè

Dingen al gedaan:
- Alarm opnieuw werkend gemaakt.
- Nieuwe filters en olie er in gedaan.
- Chromen zijstrips en handgreepstrips gemonteerd.

ToDo's:
- CV op alarm aansluiten.
- Verlagen.
- Audio inbouwen.
- Overpuiten in de orginele kleur.
- Nieuwe stoffen kap erop.
- Creme leer interieur erin.

Nog een paar updates gekocht die er nog in/op moeten:

Mooi setje, bestaande uit:

- 2 stoelen met stoelverwarming
- Achterbank
- Deurpanelen (V+A)
- Pookknop met hoes
- Handremgreep
- Afdekhoes voor de kap
- Voorste vloermatten.

Alleen die voorste deurpanelen zijn compleet vernaggeld door diegene die de meest verschrikkelijke deurbakken er aan gemaakt heeft.

Het ziet er op de foto niet zo uit, maar het is echt in goede staat. Uiteraard moet het ff schoon en opnieuw in het vet, mooi winterklussie!

Alleen nu nog ff zoeken naar:
- Beige vloerbedekking
- Kabelboom en schakelaar voor de stoelverwarming
- Nette deurpanelen voor de voorzijde.

Dus als iemand nog 1 van de bovenste dingen weet, laat het me aub ff weten.

Ook nieuw binnen:
- Compleet nieuw, oud type grill zonder verstralers, mét chromen randjes! :mrgreen:

Voorbeeld foto:

Groeten!
Mice