30-11-2006, 22:40
|
No personal life
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
|
|
Elektrische choke zit erop in de vorm van de "extra-luchtschuif" onder het inlaatspruitstuk.
Deze laat bij koude motor extra lucht buiten de gasklep om in het inlaatspruitstuk.
Door elektrische verwarming, en door warmte van de waterbuis waar de schuif op gemonteerd zit, gaat de schuif langzaam dicht.
Het kan zijn dat deze schuif niet meer dichtgaat.
Kun je simpel controleren door de slang die er naartoe loopt dicht te knijpen.
Schuif wordt verder niet geregeld, staat gewoon 12V op als de motor loopt.
Wordt dus niet het stationaire toerental niet mee geregeld als de motor warm is, dit lees je vaak. Dergelijk systeem zit wel op andere motortypen.
Verder kunnen er nog allerlei oorzaken zijn.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
|