Vandaag weer ff een beetje bezig geweest, namelijk het achterpaneel en de onderkant van de bandenbak verwijdert. Dit alles natuurlijk voor het andere torretje!!! Verder ben ik ook bezig geweest om koelleidingen van voor naar achter te leggen. Deze leidingen heb ik gemaakt van aluminium en met spijkerband onder op de bodem vastgeschroefd.
Eerst maar es een paar plaatjes van mijn verwijderde achterpaneel:
![](http://i6.photobucket.com/albums/y247/rottz/PICT2263Large.jpg)
Het achterpaneel was toch niet zo mooi meer dus heb ik ervoor gekozen om er rigoreus de recipro erin te zetten....
Toen ik toch lekker bezig was met zagen ook maar ff de bandenbak iets aangepast, zodat er geen rare vreemde bochten/knieken in de slangen voor mijn radiator ontstaan:
Ff een paar pijpes voor de toe en afvoer voor het koelsysteem gemonteerd:
![](http://i6.photobucket.com/albums/y247/rottz/PICT2265Large.jpg)
Ik heb bewust aluminium gekozen omdat het niet zo vreselijk duur is in tegenstelling tot RVS,koper etc., licht van gewicht is en ook nog redelijk buigzaam is (32 mm dan he!). Verder roest het spul niet, het oxideert wel maar das niet erg. Ik heb de buizen met spijkerband tegen de bodem vastgeschroefd met RVS parkers dus rotten doet het niet. Verder heb ik ook op de contactplekken stukjes rubber tussen de bodem en de buizen gedaan zodat je niet helemaal gek wordt van het tikken tijdens het rijden.
Zoals jullie kunnen zien is er nog genoeg bodemvrijheid, de buizen zijn ietsje (zo'n 1 cm) lager dan het laagste punt van de bodem!
Wat natuurlijk ook niet mag ontbreken bij een waterkoker project is een koelwatertemperatuurmeter. Deze heb ik ook nog even ingebouwd en is te vinden tussen de sigaretenaansteker en het schakelaartje op het middenconsole.
Morgen ga ik weer lekker in de garage knutselen, ik ga dan het motorblok zelf ff goed aanpakken, want die kan best een opknapbeurt gebruiken!!!