View Single Post
  #18  
Old 23-11-2006, 14:47
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Cilinderkop van een Indirect ingespoten (t)diesel (dus geen sdi of tdi) die heeft een voor verbrandingskamer.

En die cilinderkoppen kan je niet (zo gemakkelijk) vlakken. Dan beschadig je de voor verbrandingskamer. De voor verbrandingskamer eruit pakken en dieper in de kop monteren is ook geen oplossing aan gezien ze als heel dicht bij een koel vloeistof kanaal zitten.

De 1600/1900 (T)D cilinderkoppen hebben stuk voor stuk last van scheur vorming tussen de kleppen en de gloeistift. Daarnaast wil hij ook graag scheuren naar de voorverbrandingskamer.

De 1900 heeft hier aardig wat meer last van dan de 1600 diesels.

Korte aandrijfassen van de 020 zijn gelijk bij de type 1 en 2. Kan zijn dat er in dikte van de as verschil zit maar lengte en homokineten zijn gelijk.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote