View Single Post
Old 21-11-2006, 20:43
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru

Send a message via MSN to molenari
Lightbulb

Quote:
Originally Posted by surfpanel
Dit stond er allemaal op het plaatje:

32 228 415
507
494951 A05 083 100 172
25 3 7014 023 2110 11

Ben op het volgende uitgekomen:
(...)

Zoals het eruit ziet heeft de bus de fabriek in de grondlak verlaten.
Dat is dus jammer want daar kom ik niet verder mee.
Verklaard aan de enekant wel waarom er een two tone lak onder het rood vandaan kwam.
Dit was dus geen fabrieks kleur.
Heeft iemand nog een ander idee om verder te komen.

Is wel bijzonder dat de bus in grondverf is afgeleverd. Dat kom je maar heel zelden tegen! De historie van de bus achterhalen lijkt me erg moeilijk. heb je de Duitse kentekenpapieren er nog bij? Op die papieren staan in veel gevallen nog alle vorige eigenaren (als het er niet te veel zijn). Je zou nog kunnen proberen bij de Duitse groothandel aan wie de bus is geleverd. Zij hebben een internetsite maar ik denk dat je weinig succes zult hebben. Het is ten slotte al 33 jaar geleden dat ze de bus hebben verhandeld :

Raffay Hamburg
(mocht je succes hebben laat het me weten! Mijn 1971er kastenwagen komt er ook vandaan )

Over het M-plaatje zelf:
Ik denk dat je de 'A05' verkeerd hebt gelezen. Onderdeel van A05 is namelijk M-code 507, en die staat ook al ergens anders op het plaatje vermeld. Dan zou de code dubbel voor komen. Ik vermoed dat 'A05' moet zijn 'A06', maar check het even. A06 staat bij model 1973 voor:

500 - half hoge metalen wand tussen cabine en laad-/passagiersruimte. Met 2-zits bijrijdersbank en met reservewiel in cabine
510 - Bovenste tussenwand en luchtsleuven in achterste zijpanelen voor ontluchting van de laadruimte.

Oh ja, M-code 083 staat ervoor is geleverd met een gevarendriehoek.

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote