Thread: Hemel bekleden.
View Single Post
Old 16-11-2006, 14:55
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

@Ruben: thx voor de tip.

@Peter: Bedankt voor de uitleg!
Topic mag gesloten.

Voor de mensen die er interesse in hebben, hier nog even in het kort de uitleg.

Quote:
Originally Posted by Peter139
Ik heb eerst het hemeltje voorzichtig verwijderd. Alleen de middelste 2 dopjes zijn kl... dingen. Als het een beetje tegenzit willen ze dus niet los. Bij mij ook niet dus ik heb ze voorzichtig met een stanleymes doorgesneden en 2 nieuwe gehaald in het zwart

Vervolgens heb ik het geheel ontvet met een ontvetter zoals amoniac oid.

Toen bij het stoffencenter een stuk stof gehaald. Let vooral op dat het iets flexibel is. Hoeft geen stretch te zijn maar je moet een niet al te dikke stofsoort nemen. Ik heb suede look a like. Als je weet wat echt suede kost begrijp je me wel.

Vervolgens de hele handel grof of maat snijden/knippen.(denk aan 20-30cm overlap aan alle zijden)

Vervolgens in het midden beginnen te plakken en dan naar buiten werken. Ik heb caliber spijtlijm gebruikt. Is een goede lijm als je bijde kanten goed inspuit en even wacht. Wees niet te zuinig met lijm anders gaat het weer los(ervaring) Op z'n mist heb je 2 bussen nodig(inclusief a/b/c styl)

Wanneer de lijm droog is dan snij je de kanten bij tot op 3cm. Deze 3cm sla je over de rand(dus aan de bovenkant, en lijmt het vast met een elektrich lijmpistool van bison iod (kost 9.95 bij de gamma)

Overigens heb ik de zonnekleppen nooit gedaan en ik mis ze zeker niet. Vind het wel mooier zo.

Ik ben er toch nog wel even mee bezig geweest. Meeste tijd zat hem in de hoekjes vooraan waar de zonnekleppen invallen. Reken maar op een uur of 5 dat je bezig bent.

Hier wat foto's van het projectje. Ik heb dit alles in combinatie met een golf 4 binneverlichting gedaan (2 extra leeslampjes)

Kijk maar eens. Je moet overigens wel gereg. staan maar dat weet je waarschijndelijk wel.

http://www.vwforum.nl/modules.php?n...iewtopic&t=1475

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote