Het slachtoffer is een Kevertje uit 1971, deels gerestaureerd maar met toch nog wel een beetje werk eraan.
Mijn doel is sowieso om 07-07-07 klaar te zijn, jullie raden het al:het wordt mijn trouwauto. Ik wil de auto van buiten er een beetje ouderwets uit laten zien (ok... wel met verbreden stalen wielen, versmalde en verlaagde vooras etc.) maar van binnen volledig modern....
Modern????
Ja, modern oftewel allemaal hi!!!tech metertjes, TFT schermpje erin, DVD spelertje erin, navigatie, airco en noem het allemaal maar op.
Komt u maar met commentaar :roll: :roll:
Ff een paar foto's:
Zoals jullie kunnen zien is de body al redelijk strak. De motorkap en de deuren zijn al helemaal strak en helemaal spuitklaar. Valt dus nog maar weinig eer aan te behalen. Het is alleen jammer van het achterpaneel... De uitlaathoekjes zijn dichtgelast (is wel stoer vind ik), maar helaas dat paneel moet er weer uit, want ik moet een demontabel achterpaneel maken om ruimte te scheppen voor dit torretje:
Tis een EJ16MUG (oftwel een Subaru waterkoker) uit 1997 met een krappe 70.000 km op de teller. Deze komt uit een schadebak en ik wil deze promoveren tot Kevertorretje.
Het enige waar ik tegen op zie is deze rommel:
Dat wordt dus lekker pielen en meten.... (mocht iemand een bedradingsschema over hebben....
)
Mocht ik het spul draaiende krijgen, dan volgt er waarschijnlijk nog een project... Ik heb namelijk nog een Kevertje en die wil op zich best vooruit maar ik denk dat hij met een EJ20T (Subaru 2.0 gtturbo) nog iets rapper vooruit wilt...
Vandaag nog maar een Subaru blok aangeschaft:
Een EJ18 zonder al die injectie meuk, gewoon lekker oldschool met dubbele Webers! Deze wordt voor mijn daily, ik zal eerst deze ff snel gaan transplanteren. Die EJ16 injectie wordt gewoon voor mijn resto, maar goed, we blijven bezig!!!
Blokje is goed voor zo'n 110 PK (zonder cat.) en zo'n 150 Nm koppel... Is denk ik wel genoeg voor in een Kevertje...
Dit is trouwens mijn daily:
Ff een radiator gemonteerd, eentje van een VW Golf I. Deze past hartstikke mooi in de bandenbak en de kofferklep kan ook nog gewoon dicht!!!
De toe en aanvoer naar de radiator heb ik gemaakt met behulp van flexibele radiateur slangen welke ik door de originele gaten in de bandenbak gelegd heb.
Ik ga zsm weer verder!