Even mijn meninkje/ meningkje ( (streep door wat niet van toepassing is):
Ik vindt deze discussie een beetje kortzichtig, als men inderdaad even de 5 seconden neemt om de context rondom het typ(e) verhaal te lezen , is het in 99% van de gevallen al direct duidelijk waar het om draait.
Om nu direct de scheiding tussen lucht- en watergekoeld eventjes te laten doorschemeren is alweer nét té veel gedaan, ik geloof dat we het hier over het merk/concern VAG hebben , dus vanaf 193* tot heden? daar vallen beide koelingsvarianten onder, dus om daar nu even de nadruk op te leggen, en ook zo van "luchtgekoeld was eerder, dus hebben wij ( personen met een luchtgekoelde motor en/of een auto met als basis een luchtgekoelde motor, wel of niet omgebouwd naar watergekoeld etc etc) een streepje vóór?
Dit vind ik zelf ook een net zo kortzichtige uitspraak als dat van het typ(e) gebeuren.
Trouwens, Mk 1-2-3-4-5-65-67-78 slaat de plank ook mis, we zijn hier niet in Het Verenigd Koninkrijk ( UK).
In de Verenigde Staten van Amerika duiden ze deze uitvoeringen van autos weer aan op basis van A1 , A2 , A3, A4 chassis, dus daar is ook weer een andere uitspraak.
Dan hebben we nog de fabrieksaanduidingen , bijvoorbeeld Golf eerste model genaamd Typ 17 , Golf tweede model Typ 19E ( in mijn geval 19E-299) , Corrado type 53 , Passat Typ 35i , 32B etc etc etc.
Met andere woorden, leg niet zo veel zout op zo een klein probleem, het gaat toch werkelijk nergens over? Behalve over lange teentjes, kinderachtig geneuzel, beterweter praktijken etc.
Dit is mijn mening over zo een onzinnig onderwerp.
Als er mensen zijn die in dit stukje tekst taalfouten hebben gevonden, verkeerde uitspraken , of ik iemand voor zijn licht-geirriteerde bolletje heb gestoten, graag via dit topic melden, dan staan die opmerkingen tenminste niet in de topics waar het WEL over boeiende zaken gaat!
Ik dank u voor uw tijd.
...................
|