View Single Post
  #14  
Old 10-11-2006, 09:08
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,669
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Het gaat mij nog zo zeer niet om de eisen die ze3 stellen, maar meer om de kosten.
Moet ik nog de baan op daar als ik kom te keuren , of is het gewoon een techn. onderdeel.
Ik hoorde al hier en daar kosten van 1500 euro, natuurlijk ga ik dat in nog geen 1500 jaar betalen daar.
Vind het allemaal erg absurd als dat de prijzen zijn.

Er zijn namelijk al een aantal x daar mk2 gekeurd tot vr6.
Dus ga ervan uit dat daar al een type goedkeuring voor is.
Dus dat ze mijn auto enkelt nakijken qua veiligheid en dergelijken , zeg maar "normale" kentekenkeuring zoals je eena uto invoerd.

DAt het niet meer nodig is voor de apk wist ik al, enkelt ome agent vind het nog steeds niet in de haak en de verzekering gaat dat ook niet leuk vinden natuurlijk.

Ik zal toch het rdw zelf even raadplegen over dit onderwerp, zal ze even een mailtje sturen met mijn vragen.

Wat heb jij allemaal van de vr6 gebruikt pieter?
Ik bedoel, achterophanging, voor subframe , remmen, uitlaat?

Ik hoop dat je mij wat info hierover kan geven.
Wat voor ype mk2 heb jij als basis gebruikt?
Ik zelf zat er aan te denken om een golf g60 als basis te nemen.
Want dan zit je nog ruim binnen de norm van 30% vermogens toename. Dus misschien dat je dan niet het rdw circuit meer op hoeft.

Dit zal ik ook even bij het rdw voor leggen.



Ron,

Ga er maar vanuit dat je auto gewoon een weggedragstest en geluidsmeting moet ondergaan en voorafgaand zal een technische keuring uitgevoerd worden. Dit is min of meer een APK-keuring, waarbij ze ook kijken of het om/ingebouwde deugdelijk is.

6 jaar geleden was je voor bovenstaande omgerekend zo'n 500euro kwijt en ben je 2 uur zoet op het RDW terrein. Ervanuit gaan dat er inmiddels al een 'algemene' typegoedkeuring voor bestaat kun je op je buik schrijven, naar mijn mening omdat:
1) geen enkele Golf mkII VR6 ombouw gelijk is
2) dit voor de RDW een mooie bron van inkomsten is (ik zou daar ook wel keurmeester willen zijn!)

Als je me je mailadres ff passed, dan zal ik je een aantal documenten doorsturen waar je een hoop aan hebt. Hier staat o.a. in wat voor onderdelen je kunt gebruiken (welke donorauto's zijn geschikt) en hoe de inbouw in zijn werk gaat (op diverse manieren). Kort gezegd is de Golf G60 de ideale basis (ivm carrosserie die 'beter' is dan andere Golf mkII uitvoeringen) en Corrado VR6 de ideale donor (tegenwoordig 2e hands ook al te koop voor 2.000 a 2.500euro). Staat ook nog een Golf Syncro op dit forum te koop, misschien ook leuk/handig als basis?!

Pieter
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote