View Single Post
Old 07-11-2006, 09:34
danielderaat danielderaat is offline
Forum Newbee

Klepgeleiders lijkt me wel apart aangezien ik de koppen heb laten reviceren waarbij ook de klepgeleiders zijn vervangen.
Het rare van het hele verhaal vind ik dat hij pas olie begint te verbranden als de olie goed heet is en de motor op flinke toeren is.
Zat zelf te denken of ik er misschien verkeerde olie in heb gegooid. Misschien klinkt het wat amateuristisch maar heb er gewoon 2 resten olie in gekeild uit 2 verschillende flessen, wel beide 15w40. Maar mischien synthetisch of juist mineraal. Kortom welke olie zou ik normaal gezien moeten gebruiken bij gloednieuwe spullen in je blok?
Nog 1 vraagje dan, kan het ook zo zijn dat mijn ontsteking verkeerd staat, hierdoor de motor veel te heet wordt en olie te dun zodat deze gemakkelijk langs olieschraapring stroomt of langs klepgeleider?

Naja genoeg vragen,
Heb tevens al een goede passat 1.8 waterkoker op het oog mocht het goed mis zijn. Misschien klinkt het beetje cru maar heb tot nu toe alleen maar gezeur gehad met de boxer, helaas, terwijl er ook zo veel goede verhalen zijn.
Reply With Quote