04-11-2006, 19:47
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Sep 2006
Posts: 31
|
|
Help: nieuwe zuigers en cilinders, maar toch carteroverdruk?!
Hallo,
Na mijn totale revisie van 2 maanden terug lekker rustig aan het rondrijden in mijn t2.
Vanmiddag even naar Amersfoort, op de terugweg reed ik voor het eerst sinds tijden 80/90, na 3 minuten op deze snelheid, blauwe walmen en vermogensverlies.
Uit de carterventitalie was een flinke stoot olie gekomen die ook een oorzaak van de walm was, maar ook kwamen er enkele minuten, bij stationair draaien, blauwe wolkjes uit de uitlaat.
Zelf dacht ik aan een kapotte zuigerring, erg jammer want heb de boel goed ingereden terwijl de set totaal nieuw was.
Na 5 minuutjes wachten reed de t2 weer normaal zonder walmen, al begon dit na een stukje rijden met 70km weer.
Iemand een idee wat er aan de hand is? Kom er niet echt uit, zal morgen ff compressie meten. Maar alle sugesties zijn welkom.
Misschien toch maar aan een waterkoker, zucht.
|