04-11-2006, 16:07
|
|
REALLY Bored
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
|
|
Quote:
Originally Posted by steven16v
Roundup bedoeld dat je dan geen druk op kan bouwen omdat de lagers versleten zijn. Ook al heb je dan een goede oliepomp dan kom je nog niet aan de juiste waardes qua oliedruk.
|
ah oke... nou, ik heb koud dus tot 7 bar... en richting warmlopen loopt het uiteindelijk terug tot geen druk meer... volgens mij is dit vrij plotseling zo gekomen... de motor heeft in 20 jaar 68.000 km gedaan.. en daarna in een jaar 34.000... misschien dat hiermee een oorzaak te bepalen is? Ik rijd zelf véél snelweg, en veel 's avonds, en veel boven de 5000 toeren dan.... *zucht* Ja, ik snap zelf ook wel dat dit niet gezond is... maar dan rijd ik nog geen 140..........
Ik denk dat ik er nu verstandiger aan doe een 1800/2000cc met 5 bak te nemen.
Wat krijgt van jullie de voorkeur? en wat kan ik ook nog redelijk simpel inbouwen? Ik behoud het liefst mijn ori dash/tellerunit van de 1300... En het moet goed in te bouwen zijn. Daarnaast ga ik liefst voor zuinig bovenin toeren... Verder is het allemaal natuurlijk vrij betrekkelijk.
Ik dacht zelf aan een 1800 GTI(DX?) Wil een overzichtelijke motor, met niet al teveel electra enzo... beetje degelijk. En ik ben 50 pk gewend... dus dat zou al een verdubbeling betekenen, wat meer als voldoende is.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
|