02-11-2006, 20:49
|
|
VW Enthousiast
|
|
Join Date: May 2004
Posts: 216
|
|
1.Hoe kan ik het probleem met de warme start oplossen, gaat het om een sensor vervangen of module vervangen?
Waar ik aan zit te denken is je inspuitventielen. Hier zitten veertjes in met een kogeltje die bij een druk van 3 bar op moet gaan. Onder de 3 bar sluit deze. Wanneer een blok al aardig wat gelopen heeft wordt dit kogeltje ruim en gaat deze lekken. Bij koude start geen probleem. Alleen als de motor warm is en je probeert te starten dan heeft de injector nagelekt in je inlaat. Wil je dan starten dan verzuip je4 hem in princiepe. Ik wil niet zeggen dat dat de oorzaak is maar het is mogelijk. setje originele injectoren zit rond de 200euro
2. Wat kan er stuk zijn, bougies, bougiekabels, rotor, bobine? Hoe kan ik dat zien?
Bogies, rotor kun je gewoon zien. Bogiekabels is bekend met de plantenspuit-tip. Sensoren kun je nameten pb voor waardes.
3. Heeft iemand een duidelijk schema van hoe de complete ontsteking werkt. Heb daar niet echt veel kaas van gegeten?
Ik heb wel een elektrisch schema voor je
4. Draadbreukje of wat anders vanwege kap dicht doen en geen dimlicht/wissers meer.
Dit is wel vaag. 2 dingen die totaal niks met elkaar te maken heeft.
5. Wat een voor een accu is goed voor mij "rijgedrag"?
normaal gesproken is 45ah wel voldoende alleen zou ik net voor iets meer gaan. Deze zijn vaak iets duurder maar je kunt er een hoop plezier aan hebben. Ik zou eens opzoek gaan naar lekstroom. Je kunt dit kontroleren met een klein gloeilampje. Ik doe het altijd met een 12v ledlampje omdat deze bij een kleine lekkage al gaat branden en de gloeilamp niet. Vervolgens trek je zekering voor zekering eruit om te kijken waar het probleem ligt. Vergeet vooral je accesoires niet(zoals versterker etc etc.)
6. Is er iemand in de omgeving Raalte of Arnhem die met mij mee wil kijken!?[/QUOTE]
Helaas woon je net even te ver om 'even' te kijken
gr
|