31-10-2006, 01:26
|
|
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by bolku
Kijk maar uit met Ebay....keuze 1 is een org. nokkenas van VW...
De nokkenassen van VW Motorsport zien er heel anders uit dan de nokkenas op de foto....
Maargoed, je vragen:
Ik ben niet zo thuis in de Golf type 2, maar bij mijn weten is de EV een motor met vaste klepstoters.
Het kan best zijn dat de EV ook met hydraulische klepstoters geleverd is, bij de type 1 cabrio's werden ook DX-en geleverd met hydraulische klepstoters.
Deze hebben wel beduidend minder vermogen dan de DX-en met vaste klepstoters.
VW geeft voor beide modellen 112 pk op, zal wel gemakzucht zijn geweest ivm typegoedkeuring enz.
Op een rollenbank hebben ze iig geen 112 pk zoals de DX met vaste klepstoters...
Als ik naar de klepdiagrammen van de nokkenas van een RP en een DX of EV kijk zie ik dat de openingtijden en de kleplift nauwelijks verschillen; ik denk dus dat het verschil minimaal zal zijn....
Maar je mag het best wel proberen, hoor, ik wil je er zelfs wel bij helpen!
Ik heb bergen met nokkenassen liggen.....
Als je een keer een dagje vrij neemt en bij mij op de zaak langskomt krijg je van mij een nokkenas van een DX met hydraulische klepstoters, die is het "snelste" van de org. nokkenassen van VW die ik heb liggen, miss heb ik er ook nog wel een liggen van een 2E die nog net iets sneller is.
Een verstelbaar nokkenastandwiel heb ik ook wel liggen, die moet je wel betalen, maar die zijn niet zo duur.
Je kan dan bij mij de spullen vervangen, ik zal je wel laten zien hoe je dat moet doen.
Juist door het verstelbare nokkenastandwiel is er miss toch wel wat vermogen los te peuteren....
Met de ontsteking en het mengsel is ook nog wel wat te doen.
Laat me maar weten of het je iets lijkt, nogmaals je zal niet de winst halen die je met een echte snelle nokkenas haalt, maar het is iig te proberen en je steekt er nog iets van op.
|
Super aanbod! Dat wijs ik niet af, zeker niet!
Zo gauw de Golf gekeurd is maak ik een afspraak met je.
Dat verstelbaar tandwiel heb ik, mocht ik naderhand een echte snelle nokkenas inbouwen, toch nodig, dus dat is nooit weg.
Heel erg bedankt!
|