View Single Post
  #1  
Old 29-10-2006, 19:51
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default EV nokkenas in RP

Op de search kon ik niks, of niet genoeg, hierover vinden, dus dan maar hier.

Vraag 1.
Is er iemand die me met 100% zekerheid kan vertellen of een EV vaste of hydraulische klepstoters heeft?

Vraag 2.
Past deze nokkenas in een RP motor?

Vraag 3.
Wat moet ik aanpassen aan de motor om dit alles goed werkend te krijgen? Moet ik bijvoorbeeld nieuwe lagerschalen monteren, of de lagerschalen van de EV motor gebruiken?
Moet ik de kleppen nieuw stellen doordat de slijtage van de nieuwe as waarschijnlijk anders is dan die van de oude?

Vraag 4.
Bij een scherpe / wilde / snelle nokkenas is het aan te raden voor optimale winst ook een verstelbaar nokkenastandwiel te monteren. Is dat hierbij ook aan te raden?
En wat kan er met mij motor gebeuren als de riem wel oed getimed erop ligt, maar de stelling van het verstelbare tandwiel niet goed is?
Kunnen de kleppen en zuigers elkaar dan ook raken, of komt dat niet zo kort bij elkaar?

Vraag 5.
Wat zou mijn winst zijn bij het gebruik van deze nokkenas met of zonder verstelbaar tandwiel.

Vraag 6.
Zijn er andere opties om goedkoop en goed vermogen te winnen?
Ik ga in ieder geval geen 12 volt elektrische marktplaats turbocharger er op schroeven!
Zijn er bijvoorbeeld nokkenassen van andere motoren die me een winst geven? Of een spruitstuk dat me winst geeft?
Ik weet dat hier veel voor te bestellen is bij tuners, maar dat kost al snel €250,- of meer, en dat heb ik op het moment gewoon effe niet uit te geven.

Bedankt voor de hulp!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote