View Single Post
Old 29-10-2006, 19:44
martin_d_B martin_d_B is offline
Forum Regular

Zo, het is weer eens tijd voor een update voor mijn project...

Nadat ik de vorige keer het krokante achterdeel van mijn bus heb vervangen was nu de linker dorpel aan de beurt. Deze is nu ook vervangen inclusief de schoortjes naar de chassisbalken en de kriksteuntjes. Daardoor zijn er weer behoorlijk was kilootjes roest verdwenen.. En knapt alles er weer goed van op.
Ik zal deze week als ik weer bij de bus ben een paar foto's maken en ze posten, dat geeft toch altijd een ander beeld

In de tussentijd heb ik ook mijn standkachel eens opgezocht en deze schoon gemaakt. En nadat ik de kachel schoon had en de brandstofslang had vervangen deed hij het meteen! Dus daar was ik erg blij mee!
Het enige punt waar ik nu mee zit is ofdat ik deze standkachel zelf ga plaatsen of dat ik een andere ga zoeken. Want ik ga de bus ook meteen ombouwen naar een diesel en de standkachel loopt op benzine.
Dus of ik moet een bezine voorraad maken voor de standkachel of ik moet een diesel standkachel zoeken.

Ik weet niet wat raadzaam is.. Weet iemand dit? Zijn er goed diesel-standkachels? Ik zou er dan het liefst een nemen die ook de motor voorverwarmd, aangezien dit een waterkoker wordt.

En wat is een goed werkende complete eber BN4 waard? Dit is wel handig om te weten als ik hem wil verkopen.

Groeten.
Reply With Quote