28-10-2006, 16:54
|
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Schakelproblemen
Beste mensen,
Onlangs heb ik mijn koppelingsplaat, drukgroep en druklager (en vliegwiel) laten vervangen omdat ik schakelproblemen (moeilijk in de 2 en later ook in de 1 en achteruit) had. Drie weken nadat er nieuw spul ingekomen was, begonnen de schakelproblemen weer.
Inmiddels is de bus zover dat deze geparkeerd staat op een industrieterrein omdat het schakelen helemaal niet gaat. Wat hierbij opvalt is dat ik de bus in iedere versnelling kan krijgen totdat ik de motor start. Na het starten van de motor wil de bus niet meer uit de versnelling. Rijden lukt nu alleen nog maar door een versnelling te kiezen, de auto te starten en dan weg te rijden.
Wanneer ik de bus start, schiet deze niet naar voren dus ik krijg de bus wel in de vrij. Zodra ik rijd, kan ik de bus niet uit de versnelling krijgen.
Alle suggesties zijn welkom. Ik heb blind vertrouwen in mijn vaste reparatieadres maar zou graag de bus daar naartoe rijden. Ondertussen zoek ik een autoambulance om de bus van Groningen naar Tweede Exloermond te brengen! (ook hier: suggesties zijn welkom)
groet,
Koos Romkes
Groningen
|