View Single Post
  #7  
Old 25-10-2006, 19:12
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Wat denk je dat er gebeurd als bij een grootschalige Politiecontrole blijkt dat dit niet in orde is? Bij grote controles halen ze alles onderste boven. Als zoiets naar voren komt bestaat ook de kans dat je het verschil aan wegenbelasting plus een boete moet betalen over de periode dat de auto op naam staat.

Dat je APK in orde is wil niet zegen dat je auto voor de wet in orde is.

Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld het aantal decibel dat je auto produceerd, in de APK regels staat er niets over, in de verkeerswet wel.

Onderverzekerd rondrijden is natuurlijk ook niet erg slim.


Gaat mij erom dat het nu qua regelgeving in principe gelijk ligt als het voorbeeld van de 1,3 met de 16V erin, het verzekeringsverhaal in dezen even buiten beschouwing gelaten. Ik heb zelf nog nooit gehoord dat er bij een grote politiecontrôle een dergelijk geval een naheffing aan wegenbelasting moest betalen. Maar als dat daadwerkelijk wel gebeurt is dan geloof ik dat uiteraard.
Ik open dit topic ook niet in de trant van "yeah, vanaf nu lekker weer MKI's VR6 bouwen" maar gewoon om bepaalde dingen wat helder te krijgen. Bv een MKII G60 ombouwen naar VR6-> qua regelgeving goedkeur, en minder dan 40% vermogenstoename, dus groenlicht? Meer dat idee.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote