![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
25-10-2006, 15:35
|
![breadfan83's Avatar](image.php?s=0044b79903f74cd0fafde659cf1502dd&u=3330&dateline=1190422612) |
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
|
|
Ik heb weer wat gesloopt...
Het is weer zo ver, buiten de stekker van de brandstofpomp en het lampje van de knop voor de gevarenlichten heb ik nbog iets gemold bij het ombouwen van de Golf 1.6 naar 1.8i.
Omdat ik geen zin had de pomp uit de tank van de Jetta te slopen heb ik de tank ook gelijk overgezet (die zat bovendien nog voor 3/4 vol, dus dat heeft ook meebepaald).
Toen ik hem wilde schoonmaken voor ik hem ging inbouwen heb ik een kabeltje van de tank losgetrokken (gewoon afgebroken dus).
Dat ding zat aan de metalen ring, boven aan de vulleiding vast, en ging naar het kunststof van de vulleiding.
Ik denk dat ie dient voor een soort van aarde ofzo, zodat er bij het tanken geen vonken kunnen overspringen en de zaak de lucht in vliegt.
Ik kriijg de kabel niet meer vast omdat het pinnetje ook is afgebroken waar ie mee vast zat.
Ik heb geen zin die tank er weer onder vandaan te halen, maar het zou ook redelijk zonde (en misschien een beetje pijnlijk) zijn als de zaak met de eerste tankbeurt de lucht in vliegt...
Mijn vraag is dus: hoe belangrijk is dat kabeltje, en wat gebeurt er als ik dit er niet terug op zet?
(mocht iemand trouwens nog die onderdelen hebben liggen die ik verder nog gesloopt heb mag ie zich ook melden)
|