24-10-2006, 11:26
|
|
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
|
|
Quote:
Originally Posted by GOLFMK1 82
DA-BRT
heb jij de remmen ook aangepast voor de diesel motor
ik monteer nu een 1600 diesel uit een golf 1
en daarna een 1900td maar wil zolang die 1600 erin zit eigenlijks niks aan de remmen
veranderen?
en heeft iemand ook ervaring met het vervangen van de rechtermotorsteun(distributiekant) moet ik hiervoor de gehele steun loshalen of kan ik het rubber er uit meppen???
|
Ik heb mijn remmen voor de keuring naar diesel niet aangepast. Daar ga ik heen met het remstysteem van een 1500 benzine. De remmen van een 1000 of 1300 zijn nagenoeg identiek aan die van de 1500/1600 benzine/diesel.
(ik heb wel voor de mechanische tdi motor een set van een golf vr6 aangepast. (fusees laten aanpassen, zelf draagarmen gemaakt enz.) en achter zitten er schijven op met golf 4 klauwen en hydrolische handrem. Hoofdremcilinder 25.4mm van een audi 200TQ.)
Voor wat betreft het rubber. Die zaag ik altijd op de stalen bus door en tik hem eruit. Dan iemand zoeken met een pers om het nieuwe rubber erin te persen. Bij het plaatsen van een 1900 motor heb je de distributie steun van een benzine motor 1800 8v of 16v nodig van een golf gti, cabrio of scirocco 2. Dan het rubber nemen van een golf 1 TD die hebben het meeste rubber en zijn het sterkst. Meer vragen over ombouw moet je maar even per mail of pb doen.
__________________
Groetjes,
Bert
VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
|