Heb een tijdje geleden m'n auto te koop gezet, maar er is jammergenoeg geen animo voor. Dus ga ik deze auto wat aanpakken en naar m'n eigen hand zetten
Ben een Passat 1600TD Variant tegen gekomen. Nu heb ik uit gerekend dat ik nu te duur rij, dus wil van mijn variant een TD maken.
Het overzetten is gewoon 1 op 1 overplanten. Op zich simpel. Bij de RDW is het op zich ook zo gebeurt qua papierhandel.
Mijn berekening (zie ik dingen over het hoofd?)
Huidige situatie 1600 Benzine:
Gewicht: 1008Kg
Wegen belasting: 26 euro/m
Verbruik: 1:10
Prijs p/km: 0.13cent
Kosten p/maand: 208 euro
Ombouw naar 1600TD:
Gewicht: 1045Kg
Wegen belasting: 57 euro/m
Verbruik: 1:15
Prijs p/km: 0.7cent
Kosten p/maand: 150 euro
Ik rij (afgelopen 5 maanden) 1400km/maand, maar ik doe ongeveer 2 wkn met 60L benzine (is dus 600km)
Nu vroeg ik me nog een paar dingetjes af:
Een carroserie die niet geimporteerd is, mag zo gesloopt en naar het oud ijzer gebracht worden?
Moet het dashboard van de diesel ook overzet worden ivm "choke" pook ding en tellerunit?
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden of die ik over het hoofd zie?
Ik zie de volgende voordelen:
- Veel onderdelen als deuren, motorkap (schoolbord
), interieur delen, exterieur delen etc "over"
- Goedkoper uit per maand, alhoewel er 9 van de 10 keer tegenslagen aan het licht komen, heb ik bij de jetta geleerd
)
- 5 versnellingen ipv 4!
Nadelen:
- Tegenslagen, zoals bij de Jetta... alhoewel er aan mijn carroserie geen roest zit =)
- Tijdelijke carroserie opslag (is niet direct een probleem)
Wat vinden jullie van zo'n plan? Of denken jullie van; komt hij weer aan met z'n vage/wazige plannen