Zo afgelopen vrijdag en vandaag, zaterdag, met de auto bezig geweest. Eindelijk weer
Vrijdag verder gegaan met waar ik gebleven was: Het monteren van de mistlampen in de dikke bumper. Ik had nu maar de originele moeren en bouten besteld. Dat sleutelt net even wat beter!
Ging allemaal mooi:
- Bumper eraf
- Keienvanger eraf, mijn auto is een randgeval (oude zekeringskast, nieuwe deuren, dikke bumpers...), zodat de mistlampen wel gewoon passen
- Mistlamphouders losjes monteren en lampen erin hangen
- Beetje kijken hoe het staat
- Bijstellen, daar ging het mis
Helaas is van de bestuurderskant het glas geknapt tijdens het bijbuigen van de steun
Even Ebay.de afwachten dus.
Na wat gevloek, gezucht en ge-ebay maar weer verder gegaan. Bumper er weer op en verder met het volgende: Schakelstangrevisie afmaken!
Zoals je ziet allemaal rubbers en busjes (ook nog andere onderdelen die ik toen, vorig jaar een keer, besteld had). Veel te lang mee gewacht kan ik wel zeggen. Had ze gelijk moeten monteren. Een hele verbetering! De pook gaat weer vanzelf terug naar het midden als je hem uit de versnelling haalt!
En daarna de boel afstellen, dat heb ik gedaan met mijn zelf gemaakte afstelmal. Gemaakt na een foto gezien te hebben van de echte mal á €25,-
Ik heb ook nog wat onderdelen liggen van een shortshifter kit. Morgen ga ik maar eens kijken of ik daar nog wat mee kan!
Was er vandaag al even mee aan het proberen, de slag werd er duidelijker korter van. Ik kreeg alleen de pook niet meer in de 1e en 2e versnelling
Dus daar ga ik zondag mee bezig en eindelijk de achterste wielkassen behandelen. Daar zit wat roest en dat moet niet natuurlijk!