Thread: Primer of epoxy
View Single Post
Old 13-10-2006, 18:08
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life

Send a message via MSN to vwmk2driver

Quote:
Originally Posted by Berserker
Originally Posted by vwmk2driver
ik heb vanmiddag een prijs gekregen van mijn spuiter.

een 4liter blik epoxy kost mij ex btw inkoop bij hem 38 euro.
dan komt er nog verharder bij was 28 euro
en dan verdunner maar die mocht ik zo mee nemen.

is allemaal inkoop van hem en ex btw dus reken bij verkoop al snel op 50 a 60 euro ofzo?? voor dat blik en dan ex btw.
en dan de verharder nog punt is dat het algemeen bekend is dat het duur spul is, maar het zeker goed spul is en bij een restauratie moet je op zoiets niet bezuinigen.

epoxy is een zeer goed middel op kaal staal, gestraald dus bijvoorbeeld maar ook over bestaande lak mag je het spuiten. Epoxyprimer spuiten over bestaande lak lijkt me zinloos aangezien het een verbinding aangaat met het blanke staal, en dit zal de laklaag tegenhouden.

grote voordeel is dat je over de (als je hier epoxy voor zet klopt het) primer mag plamuren en kit aan mag brengen en dit is iets wat toch echt voor een goede restauratie wel nodig is.
plamuren en daarna verf aan brengen is niet super goed tegen roest.
(en alweer epoxy ervoor want plamuur op primer hecht niet) primer aanbrengen en dan plamuren en dan spuiten is beter.

epoxy heeft ook een beter verdichting dan gewone primer dus er komt minder snel vocht of zuurstof door heen.

..

ik zei ook het mag....

mij is verteld dat het prima hecht op licht geschuurde lak dus als je bijv ergens in je motor ruimte of bodem aan de binnenzijde roest heb en je straalt dit maakt het weinig uit of er wat epoxy primer op de omliggende lak komt,
Reply With Quote