08-10-2006, 18:56
|
|
Forum regular
|
|
Join Date: Sep 2005
Posts: 89
|
|
Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
Ik vertin ook al de lasnaden ,en plamuur dan alsnog na,het vertinnen zorgt er voor dat de lasnaad niet meer aftekent en plamuur is helemaal niet slecht als je het niet te dik gebruikt,nieuwe auto's zit ook plamuur op.
En er kan VEEL fout gaan met vertinnen,als je het te heet maakt en dat maak je het makkelijk dan kan je het complete achterscherm uitdeuken,door de warmte krijg je rek in je plaat werk en ik denk dat een loodgieter daar geen ervaring mee heeft,je hebt ook tin pasta nodig om het tin te laten hechten op je plaatwerk zorg dat je dat goed schoonmaakt na het vertinnen want daar zitten zeuren in die weer roest veroorzaken,ik zou effe verder zoeken voordat je panelen verkloot worden.
|
Kijk dat is nou eens wijze praat,vertinne is niet zo mar ff doen,vakkennis is zeker wel nodig.
Je moet ook weten wat je doet.
Tin van de loodgieter,zomaar ff een brander,nou zo werkt het niet.
Je moet eerst eens tin nemen met de goede samenstelling,en een speciaal brandertje,met een kleine"kegel" om zo weinig mogelijk warmte in te brengen op een kleine plaats te krijgen,dus niet dat je een oppervlakte van 10cm2 tegelijk verwarmd.Op een staand deel ligt dan heel het spul zo weer op de grond.En na het verwarmen van de tinpasta,(dit is om hechting te verkrijgen)inderdaad alle resten goed schoonmaken met een natte doek.Ook na het vertinnen de tin goed uitwassen met warm water.
|