View Single Post
  #15  
Old 22-09-2006, 08:19
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by John
Een hele tijd terug had ik het probleem dat mijn auto niet aan wilde slaan.
Heb toen eerst het probleem achter het alarm gezocht maar dat was het niet.
Toen een aantal relais vervangen zoals van de brandstofpomp en inspuiting.
Geen resultaat.
Uiteindelijk was het dus het kontaktblokje van het kontaktslot.
Dat probleem uit de wereld.

Toen kort daarna (nu inmiddels 2,5 maand terug) kreeg ik ineens last dat de motor onderweg heel even uitviel en gelijk weer aan ging.
Dit had ik 2x op de heenweg en 2x op de terugweg.
Ben toen terug naar de garage gegaan.
Computer uit laten lezen.Geen foutcodes of wat dan ook.
Er is toen een busje injectorreiniger in gegaan om eens te kijken of het hielp.
Na goed misschien hielp het want heb er 2,5 maand geen last van gehad.
Sinds gisteravond was het probleem er weer.
Heb het vanavond ook weer gehad.
Wat mij wel opvalt is dat het gebeurt als de olietemperatuur rond de 80 graden is.
Als de motor op bedrijfstemperatuur is (rond de 86 graden) of hoger bij sporten rond de 94 graden dan is er niks aan de hand.

Kort samengevat:
De motor loopt stationair als een zonnetje, rijd ook super.
Trekt echt goed door.
Als je continue bijvoorbeeld 80 rijd of welke snelheid ook, hij stottert niet, houd niet in.
Hij valt gewoon ineens onder het rijden heel even uit en binnen 2 seconden slaat hij vanzelf weer aan.
Ik doe op dat moment dat hij uit valt dus helemaal niks.
Trap geen koppeling in en hou mijn voet op het gaspedaal en die trap ik niet verder in en laat hem ook niet los.

Wat is er zoal vervangen:
Relais brandstofpomp nr.167
Relais inspuiting nr.30
Kontaktblokje van kontaktslot
Gasklephuis is gereinigd.
Pas grote beurt gehad dus alles is nieuw.(bougies, benzinefilter etc.)

Wat kan het zijn?

p.s. motorisch helemaal origineel dus geen openluchtfilter of andere chip.
Motorcode AGG.


ik had het zelfde probleem en bij ieder is het weer wat anders bij mij was het na van alles te hebben vervangen relai 30 maar hoor de laats dat het ook in je zekerings kast kan liggen breuk of los trillend relai die dan ff geen kontakt maak kijk ff of er geen speling in je relai,s zitten moeten echtgoed vast zitten je kan ook ff starten en je relai,s heen en weer halen slaat hij uit weet je waar het probleem zit
Reply With Quote