View Single Post
  #24  
Old 21-09-2006, 19:20
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

zo vandaag beginnen slopen
de veerpoot linksvoor is nog in orde
alleen hoe krijg ik m nu weer los
die bout van de (ik weet niet juist hoe ze t noemen) stang voor te kunnen sturen
heb je daar speciaal gereedschap voor want heb geen zin om t weer met een zware hamer te doen bij deze maakt t niet uit maar bij mijn andere moet t originele er ook onder uit

_ stuurkogel _
Daar zijn speciale klemmen voor (stuurkogeltrekker) die je OF even leent bij de garage om de hoek, of zelf immiteerd met een grote klem/moordenaar.
Moertje d'r wel al af? of draait de stuurkogel mee?
Onderste deel is conisch, dus door de stuurstang juist extra vast te klemmen blokkeert de stuurkogel'bout' en kan je de moer eraf draaien. Als je de moer er eenmaal af hebt, een tikje tegen de de kop van de stuurstang, en het gaat los.


--
hoe kan ik t makkelijkste mijn motor eruit halen , kan de bak dan blijven zitten ?

Motor eruit: voorkant van je 'in puin liggende polo' kan je volledig verwijderen.
Motor + bak in 1 keer eruit is 10 x makkelijker dan zonder de bak.

Kan naar boven (standaard), maar ook naar beneden (incluus ophanging) worden uitgebouwd.

---

mijn nieuwe auto is een 1000cc motor code AAU en een 4 bak
kan ik de radiator van de AAU blijven gebruiken ? op t oog ziet ie er t zelfde uit ( alleen iets rechter ;-) )

Ja. De radiateurtjes bij de 2f zijn zo'n beetje allemaal gelijk. De diesel heeft een extra grote, de G40 en 3F hebben ook een iets wat specialere. Maar de koelcapaciteit van een standaard AAU is gelijk aan die van een AAV (die heb je neem ik aan toch?)


de benzine pomp kan ik die blijven gebruiken ?

AAU en AAV hebben dezelfde pomp. NZ, 3F en PY hebben een andere.

---
dat ding van de ontsteking wat links voor vast zit op de carrosserie kan ik dat ook gebruiken ?

Ligt eraan. De bobine van de meeste zijn gelijk. Alleen de G40 en 3F kunnen (ivm digifant) een iets andere hebben. Wat voor motor heb je dan?!

---
en t schakelmechanisme van 4 en 5 versnellingsbak moet ook vervangen worden zeker ?

Neen. Bij een 2f is het schakelbakje + stangenstelsel altijd gelijk aan die van de 5 bak. (so far as I've been told.)

---
t zijn weer een hele hoop vragen

Met een paar antwoorden. 't is wel makkelijker als je duidelijk vermeld welke motor er waarin ligt.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote