View Single Post
  #44  
Old 13-09-2006, 05:34
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Tja, maar als jij op de voorhand alles terugkoppelt naar je eigen situatie dan valt er weinig eer te behalen.

Moderne olie en ik herhaal het maar weer eens KAN hogere temperaturen aan dat de 100 0f 125 graden die jij op je metertje ziet. De olie komt op diverse plaatsen in de motor in aanraking met punten waar het veel heter is, zou dat niet het geval zijn dan zou je ook niet hoeven koelen he...bovendien zijn er zat motoren waarbij de olie gekoeld word door het koelwater van de motor, wat op zich zel al een temperatuuur heeft die al aardig in de buurt van de 100 graden komt, dus veel kouder dan dat krijg je de olie echt niet.

Kijk ik kan hier een hele verhandeling neer zetten over ASTM testen en dergelijke, maar dan ben je me na 2 zinnen al kwijt en dat is ook niet echt handig toch??

Het gaat er om dat olie (en daar ging de vraag ook over) hogere temperaturen aan kan, en dat is met een volmondig JA te beantwoorden,...

De reden dat je koelt is om te voorkomen dat je temperatuur blijft oplopen, want uiteindelijk zal de olie de temperatuur die op sommige punten heerst aan willen nemen, en dat kan ver boven het bereik van de olie liggen

Het zou makkelijk zijn als je geen warmte zou produceren, dat zou een revolutie op motoren gebied betekenen. Je koelwater koel je toch ook?? Anders gaat het op een gegeven moment koken....Ook daar heeft men trucjes toegepast door de druk in het systeem te verhogen, waardoor het kookpunt omhoog gaat...105 tot 108 graden is daar heel gebruikelijk, maar ook dan moet je koelen omdat het water net als de olie op plaatsen komt waar het veel hoger is in temperatuur...

Hier wil ik het eigenlijk bij laten want het is een beetje een ronddraai duscussie aan het worden, en daar is mijn tijd te kostbaar voor


Je roept zelf dat je een voorbeeld motor nodig hebt een van de bovenstaande reaktie's van jezelf.
Letterlijk zeg je dat er geen zinnig woord te zeggen valt omdat iedere motor anders is.
Geef ik een voorbeeld motor is het nog niet goed.

Het vervelende van een forum is, dat je niet alleen pubers tegenkomt die net een auto op de weg kunnen houden, en alles direct slikken wat er staat.

En als je tijd te kostbaar is, moet je niet op een forum komen slimpie.
Gezien het aantal berichten op het forum, moet dat wel meevallen dus.

Tot nu toe heb ik nog niks gehoord dat ik niet wist, so try me.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote