11-09-2006, 19:47
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
|
|
Nu komen we ergens.
Waar ligt die ideale temperatuur?
Voor een G60 in dit geval zijn je keerringen in de Glader de beperkende factor.
Maar ik denk dat krukaskeerringen het ook niet leuk vinden om olie die warmer is dan 130graden tegen te houden.
Het uitdrogen van de rubbersoort is dan het geval.
Daarnaast heb ik een 20VT in de buurt rijden waar er een continue smeeringsprobleem optreed. Nokkenassen die kompleet wegvreten, stoters waar geen chroom meer op zit.
Olie is voor analyse geweest, maar er komt nog niks zinnigs uit.
IJzer 9ppm
Chroom 0ppm
Nickel 0ppm
Aluminium 1ppm
Koper 7ppm
Lood 0ppm
Tin 1ppm
Cadmium 0ppm
Zilver 0ppm
Titanium 0ppm
Vanadium 0ppm
Silicium 8ppm
Sodium 29ppm
Potassium 167ppm
Brandstof verdunning 2,8%
Viscositeit 11,6 cSt.
Grap is dus dat je nooit weet of er echt iemand is met verstand van Olie!
Want zonder gekheid, verder dan goudgeel erin, zwart eruit. Komt men (inc. ik) niet.
Dus meer info is altijd welkom!
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
|