Thread: Jetta 1 g60
View Single Post
Old 23-08-2006, 19:26
eddie1974's Avatar
eddie1974 eddie1974 is offline
Forum Newbee

Cool Update jetta 1 G60

Hallo een kleine update:

heb vandaag een paketje van onze oosterburen gekregen (www.typ-17.de)
met 2 nieuwe voorschermen, compleet voorfront (golf), koplampen met angeleyes, audi deurklinken, grille, en nog wat lijsten en rubbers

heb afgelopen week links achter de spatbord rand en het binnen scherm vervangen, ook de tank opening is verdwenen, aankomende week is de andere kant aan de beurt.

ook heb ik de oude voorschermen verwijderd de auto is hier onder dankzij een dikke laag tectyl nog zo goed als nieuw.

rechts voor bij de krik steun is enige roest ondekt, dus nieuw stukje inlassen.

de 1500cc motor gaat er aankomende week uit, daarna kan de carosserie onder de motor kap doorgelast worden.

Ook wil ik de kabelboom die naar de koplampen gaat door het rechter spatbord heen laten lopen.

Ik heb besloten om het G60 blok toch maar eerst te reviseren ondanks 125000 gedraaide kilometers.
er komt een scherpere nokkenas in, klepstoters worden vervangen net als alle lagers, en de oliepomp wordt vervangen voor een exemplaar met hogere opbregst, de zuigerveren worden vervangen en het blok gehoond.
of er moet een te grote stootrand in zitten dan laat ik hem opboren, en monteer nieuwe zuigers.
ook wil ik de glader laten reviseren en flowen, de kop wordt ook maximaal bewerkt.

heb een intercooler van een opel movano op de kop getikt (deze past met enige aanpassing precies tussen de koplampen in voor de radiateur).

Groetjes Edwin