Thread: Lichtschakelaar
View Single Post
Old 23-08-2006, 13:31
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru

Send a message via MSN to molenari
Lightbulb

Quote:
Originally Posted by RedDragon
Mijn lichtschakelaar heeft de geest gegeven (althans de dashboard verlichting, het spiraaltje is kaduuk). Nu staat er op het schakelaar de nummer 31194..... Is dit de orginele schakelaar? Of is het een type 3?
Ik heb nu een nieuwe schakelaar, 21194....., type 2? Maar de voetjes (genummerd) komt niet overeen met de schema van de Haynesboek.....?????????

De schakelaars zijn beide origineel voor de T2. Het hangt van het modeljaar af welke er origineel in hoort. Ik kan het niet exact nachecken op dit moment want ik ben niet thuis. Maar volgens mij zit het als volgt:

aansluiting 57: stadslicht controlelampje. zodra schakelaar op dimlicht staat is ie uit (1968-1973)
aansluiting X: deze aansluiting geeft 12v alleen als auto op contact staat. Ben je de auto aan het starten dan gaat ie uit. (1970-1979)

uitwisselen is dus wel mogelijk. Als je er veel waarde aan hecht dat alles werkte zoals het origineel was dan moet je een originele monteren. Vooral met stadslichtcontrole lampje is het een probleem. Je kunt de nieuwere schakelaar niet zo aansluiten dat dit controlelampje uit gaat zodra de auto op dimlicht staat.

Als je wilt kan ik het wel ff nakijken voor de zekerheid zodra ik weer thuis ben.
Ik hoor het wel.

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote