Quote:
Originally Posted by sansan
ja, een nieuwe luchtfilter heb ik al (of bedoelde je benzinefilter?)
maar wel goed idee om hem er even helemaal af te halen en te reinigen, weet iemand hoe ik dat het beste kan doen. Kan ik hem in een emmer wasbenzine doen of gaan er dan dingen stuk (vacuumslangen ga ik zowieso eraf halen en vervangen) of zijn daar andere middelen voor?
alle tips welkom
|
Er zijn speciale carburateur reinigers voor (spuitbus, duur en gebruiksaanwijzing kun je beter niet volgen) als je die handleiding volgt moet je bij draaiende motor dit spul in de carb spuiten (direct op de kleppen) en dan wordt de rotzooi in de motor gezogen
wat ik meestal doe als ik een carb schoonmaak:
Carb lostrekken, alle electro eraf halen, en dan de buitenkant eerst met een kwast met diesel of petroleum schoonmaken (dit kan ook met benzine maar minder makkelijk en duurder
) daarna op dezelfde manier de binnen kant, daarna met de compressor alle kleine gaatjes doorblazen en vervolgens helemaal naspoelen met benzine, dit vooral goed doen als je met iets anders dan benzine hebt schoongemaakt.
Het kan zijn dat je hier en daar een bakje los moet schroeven om bijvoorbeeld bij de vlotter te komen.
Dit werkt bij mij altijd voor carburateurs voor brommer/grasmaaier/vorige barrel die ik had.
Als je hem echt niet schoon krijgt kan ik je aanraden om het hele ding in een conserven blik of een huzarensalade bakje onder te dompelen in diesel of petroleum en dan een uurtje of wat te laten weken. maar dan moet je wel alle electro eraf hebben anders heb je kans dat die kapot gaat.
kijk wel even of je bakje niet smelt door de brandstof
db
/edit typo's