01-08-2006, 18:52
|
|
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
|
|
Quote:
Originally Posted by TD15
Nee, want dan trillen overal de ramen eruit !
Hoe is je nokstok? Origineel? Dan hoef je je geen zorgen te maken over vermogensverlies, met een open pijp recht naar achteren heb je het meeste vermogen. Je uitlaatgassen moeten zo snel mogelijk weg en tegendruk is hier niet van belang.
Is je nokstok niet origineel, kijk dan of de inlaat en de uitlaat mekaar overlappen. Zo ja, dan heb je tegendruk nodig. Je wil namelijk niet dat mengsel van de inlaat direct de uitlaat in stroomt, dat is verlies. Hierbij moet dus de goede tegendruk berekent worden.
Al met al neem ik aan dat je een originele nokstok hebt, dus ik zou zeggen: maak je zorgen om het geluid ! Ik had geen einddemper en een tussendemper, was leuk geluidje! Maar als je dan aangehouden word, zien ze meteen wat. Een open uitlaat naar achter met alleen een goedgekeurde einddemper geeft je net wat meer kans bij oom agent. Al zou het nog niet goed zijn...
|
tegendruk is wel degelijk van belang!
je koppel zal inzakken als je tegendruk lager is, dus de auto zal minder snel optrekken. de top zal miss wel iets hoger zijn
is toch ook logisch!?
je koppel heeft een evenredige tegenwerkende kracht nodig, die wordt gevormd door rolweerstand, luchtweerstand, evt hellingweerstand, etc etc
hierbij komt dus ook de weerstand die de uitlaatgassen ondervinden om weg te komen
zet je dr een klein pielig uitlaatje onder, zul je merken dat je voiture wat sneller optrekt, zet je dr een dikke brulpijp onder heb je een hogere top omdat er minder tgenwerkende krachten zijn, maar t duurt wel tot oktober volgend jaar voor je je top bereikt hebt
k zou zeggen zet dr n leuke sporteinddemper onder, dat wil meestal wel t meeste helpen
|