31-07-2006, 17:45
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
|
|
Amen.
Wat ook zo bij die G60 lader was :
Er zat een lomp bewerkte uitlaathelft op,de inlaathelft is waarschijnlijk stuk geweest en de verdringer ook,die waren niet bewerkt.
De verdringer sloeg al behoorlijk tegen de wanden aan en er waren al stukjes vanaf gebroken.
De veerlijsten veerden totaal niet meer op daardoor.
Toen het druksysteem gevoeld,en daar zwarte drap uitgehaald,en daar zaten dus stukjes metaal in.
Alles eraf gehaald en schoongemaakt,de stukken metaal en een stuk dichtlijst van de oude verdringer kwamen toen ook tevoorschijn.
De olielekkage ook opgespoort,dit kwam omdat de verdringer niet goed terug geplaatst was,en het metalen ringetje van de kering geknapt was,en die was al half opgevreten,en heeft zich ook door de olie versprijdt,de moter in.
Toen de zegelring van t verdringerlager eruit gehaald,en toen zagen we de reden dat de verdringer tegen de wanden sloeg.
Het huis waar t lager inligt was zo uitgelubberd,dat deze er gewoon los inlag.
Dus als deze warm is nog losser ligt en de verdringer nog losser door t huis vliegt.
De eigenaar heeft een hoop geluk gehad,want de lader had makkelijk kunnen ploffen en alle troep had dan zo in de gereviseerde moter gezeten.
Er is wat troep uit het druksysteem gehaald,en waarschijnlijk ook een beetje de moter in gegaan van de oude lader.
Hopelijk geen schade eraan opgelopen....
Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
|