30-07-2006, 10:47
|
|
T2 Guru
|
|
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
|
|
Quote:
Originally Posted by infamous
Ok, bedankt voor de vele reacties tot zover,
Ik kan natuurlijk wel dreigen met een steekproef, maar in de 1e regel staat toch goed werkend veersysteem? Als ie dus niet inveert is het toch niet goed werkend? Of zie ik het nu verkeerd? Of bedoelen jullie dat het veersysteem op zich wel werkt, alleen in combinatie met de bus niet?
|
In de wettekst (voertuigregelement, hoort bij de wegenverkeerswet) staat blijkbaar '...goed werkend veersysteem...', er staat niet ' werkend veersysteem' (...dan zou 1 mm veerweg wel genoeg zijn). De vraag is dus: " wat is goed werkend?". De kans is groot dat de RDWers er iets op hebben bedacht waarop ze de vering beoordelen en dan voor zichzelf kunnen zeggen ' goed' of ' slecht'. Dus als je een steekproef aanvraagt is de kans groot dat de RDW de apk-keurmeester in het gelijk stelt.
Vind jij dat je bus wel een "goed werkend veersysteem" heeft dan kun jij de RDW een proces aan doen en gaat de rechter beoordelen wat goed werkend is. De vraag is vervolgens: "wil je al dat geneuzel?" want de kans is groot dat je in het ongelijk wordt gesteld.
Andere opties: - ander keuringstation zoeken en hopen dat de keurmeester aldaar er niet moeilijk over doet. (en dat je geen steekproef krijgt met zeurende RDW-er die er wel moeilijk over doet)
- zorgen dat je bus een beter werkend veersysteem krijgt.
Disclaimer: ik ben geen jurist maar door mijn ervaringen denk ik te weten hoe het één en ander in elkaar zit wat betreft wetgeving.
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).
'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
|