View Single Post
Old 18-07-2006, 10:46
Dean Dean is offline
Forum Regular

Weet je dat zeker?? Heb je een link oid? Volgens mij is hier een vergissing met type 1 onderdelen gemaakt.

Klopt, stond ergens verkeerd op een site. Alleen die van Pauter zijn verkrijgbaar.

En jij wil ze op je 2 liter zetten en denkt dan dat dat ook werkt?

Is een 2,4

Een 324 op een 2 liter is al errug veel nokkenas voor een 2 liter. Voor de meeste 2 liters eigenlijk té veel. I 'denk' zelfs dat jouw motor beter trekt als je er juist een iets tammere nokkenas (316 oid) inzet. Met een nog grotere kleplift zal-ie vrijwel zeker slechter gaan lopen. Mogelijk dat je vanwege die te scherpe nokkenas en de daardoor tegenvallende prestaties nu naar mogelijkheden zoekt tot verbetring. Je kijkt echter volgens mij in precies de verkeerde richting...

Power is prima en gaat ook als de brandweer maar kijk nu even wat er nog meer te verkrijgen is. De tuimelaars zijn dus geen optie merk ik al wel.

Ik ken maar 1 toepassing waar zelfs ik ze toch zou gebruiken en dat is niet met een standaard krukas.

Een kant en klare Tafel-motor vergelijken met dat jij even alleen andere tuimelaars erop wil schroeven is, euh, - hoe zeg ik dit diplomatiek -...appels met peren vergelijken

Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die ze zonder problemen gebruiken. Sommigen van hen hebben aanpassingen gemaakt om het smeringprobleem op te lossen.
Maar zoals gezegd, ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik zou zeggen probeer het gewoon. Kun je ook ervaring opdoen [/QUOTE]

Het gaat alleen wel met zuigers waar een uitsparing voor de klepzetels in zit. Dit heb ik helaas niet....mare ben nu bezig met een sper te bouwen in mijn keverbak. Een sper van een Gelande transporterbus. Over 3 weken klaar...
Reply With Quote