16-07-2006, 22:57
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
|
|
Quote:
Originally Posted by Stijn
Als alles klopt zou ik toch eens naar je ontsteking kijken (bougies, kabels, rotor/verdeler, afstelling).
|
Ontsteking heb ik met de lamp afgesteld. Bougies, kabels, roter en verdeler zijn allemaal nieuwe. Ook heb ik alles voor de zekerheid met andere omgewisseld.
Stel dat de d-riem toch een tandje verkeerd stond, omdat ik miss niet helemaal helder ben geweest. Dan zou het apparaat ook bitter lopen denk ik?
En de kleppen raken de zuigers niet ook al staan ze in de uiterste stand.
Quote:
Originally Posted by Stijn
De zuigerveren kun je maar lastig controleren zo, had je eigenlijk met de kop er op moeten doen (compressiecheck).
|
Gedaan, zaten allen op dezelfde compressie. Namelijk 13 bar.
Mijn vader had et over een olieschraapveer, hij heeft dit namelijk een keer in de praktijk meegemaakt. Maar dan zou de motor olie verbuiken neem ik aan, en toch een goede compressie hebben.
Ik denk dat ik de gok toch maar waag om de andere cilinderkop erop zet (gevlakt en gereviseerd)......
|