View Single Post
  #4  
Old 16-07-2006, 22:42
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Staan de klepstoters juist te strak (raar, maar ok), leg de kop eens op zn kant (poorten naar boven, kleppen naar je toe, nokkenassen eruit) en giet alle poorten vol met remmenreiniger of benzine...lekt er wat?

Doe dat dan ook eens met de nokkenas erin, en herhaal deze check op verschillende standen van de nokkenas zodat je alle kleppen in gesloten positie hebt kunnen checken maar met nokkenas erin (dit zou verraden dat er ergens een stoter 'te strak' staat, wat in principe bij hydro niet kan, tenzij bijvoorbeeld een stoter vast loopt in zijn geleiding (wel eens gezien bij een WBX) of hij (erg) defect is).

Als alles klopt zou ik toch eens naar je ontsteking kijken (bougies, kabels, rotor/verdeler, afstelling). De zuigerveren kun je maar lastig controleren zo, had je eigenlijk met de kop er op moeten doen (compressiecheck). Je kunt wat benzine bovenop de zuigers gieten (klein beetje) en kijken of dat belachelijk snel weg sijpelt. Deze benzine komt dan overigens in je olie maar verdampt zonder problemen (bij grote zuigermotoren van vliegtuigen wordt zelfs benzine inmenging toegepast voor de koude start!).
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote