View Single Post
  #10  
Old 09-07-2006, 21:50
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Als je op je gasklephuis kijkt zie je 2 schakelaard zitten, een vollast en nullast. Als je dus je gas los laat tikt je mechaniek waar je gaskabel aan zit de nullast schakelaar in, deze zorgt voor vervroeging van de ontsteking.

Maar ik lees nu net je nog eens je probleem door en ik denk toch niet dat dit de oplossing is want ik neem aan dat je het ook al heb geprobeert door gewoon een beetje gas te geven en kijken of ie dan wel blijft lopen.

Wat het zou kunnen zijn als je het bovenstaande geprobeert heb is iets met je contactslot lijkt het, aansluitpunten die wellicht verschilen. Voor dat soort vragen kun je contact opnemen met Ron21 van dit forum, Valo trading. Het zou namelijk ergens een spanningsval kunnen zijn.


Humhum....Bij een EV zit er geen nullast schakelaar ......de schakelaar die daar zit actveert alleen de verrijking van het mengsel onder bepaalde omstandigheden.. Heeft dus NIKS met de ontsteking te maken. Er zit overigens maar één schakelaar


Ik denk eerder dat er geen signaal komt dat de motor loopt, die schakelt de pomp uit als dat signaal niet komt....dat sigaal komt zo uit het hoofd bij de oudere types EV van de ontsteking, bij nieuwere types KAN het van de luchtmassa meter komen

Dit is een beveiliging die de boel uitschakeld zodat de inspuiting niet doorgaat als de motor niet binnen een bepaalde tijd loopt, of als om een of andere reden de motor stopt, zonder dat het contact uit word gezet.
Reply With Quote